Translate

Monday, July 3, 2017

Running stitch and more!- Point avant et plus.


So many interesting ways to use the running stitch! It's incredible all the possibilities I'm learning, just one week and variants seems to be endless! I'm really happy with this online course.
(TextileArtist.org)

Tant de façons intéressantes d'utiliser le point avant! C'est incroyable toutes les possibilités qu'il y a à apprendre, juste une semaine et les variantes semblent être infinies! Je suis vraiment contente avec ce cours en ligne. (TextileArtist.org)



 


The eco-printing experience from last week has not really interesting results. I keep reading and experimenting, there is something about the mordant part of the process that I don't get to manage.
Today, I tried another experience: I made a bundle with the fabric already dyed with tea, and put fresh leaves of maple, bamboo and oak inside, then I added two small metal washers in the water.
Let's see what I'll discover tomorrow!


L'expérience de l'éco-impression de la semaine dernière n'a pas donné des résultats intéressants. Je continue à lire et expérimenter, il y a quelque chose sur la partie 'mordant' du processus que je n'arrive pas à bien gérer.
Aujourd'hui j'ai essayé une autre expérience : j'ai enveloppé des feuilles fraîches d'érable, de bambou et de chêne dans les tissus déjà teint avec du thé  et j'ai ajouté deux petites rondelles métalliques dans l’eau.
Voyons ce que je vais découvrir demain! 
maple's leaves and cotton











 leaves wrapped in different fabrics already dyed with tea



















Thank you for your comments and visit!

Merci de vos commentaires et de votre visite!
 

No comments:

Post a Comment